25 октября мы посетили семинар методиста издательства Оксфордского университета - Тима Хердона «What exactly is Communicative Language Teaching?», который проходил в Волгоградском государственном педагогическом университете.
25 октября мы посетили семинар методиста издательства Оксфордского университета - ТимаХердона «What exactly is Communicative Language Teaching?», который проходил в Волгоградском государственном педагогическом университете.
Tim Herdon has twenty-two years of experience in teaching, training, school management and writing teaching materials. For much of his career he has taught English in England, Spain and Japan, working in both private and public education. From 2001 to 2005 he was director of the American School of Valencia, a Nursery to 12th Grade international school. Recently he has worked on CLIL training projects in England, at the Norwich Institute of Language Education (NILE), and in Spain. He is based in Valencia, and now works as a freelance education consultant.
Вот некоторые выдержки из программы: « What exactly is Communicative Language Teaching?»
(Business Result, English Result and Exam Result)
«For the last three decades the word ‘communicative’ has appeared in a number of guises, in phrases such as ‘Communicative Language Teaching,’ ‘the communicative approach’, ‘a communicative activity’ and ‘a communicative syllabus.’ The word has been used so frequently and so loosely, to describe so many different kinds of learning and teaching events that we may have lost sight of its original meaning.
This seminar will examine what is really meant by the term ‘Communicative Language Teaching.’ We will examine the connection between theory and practice and evaluate a number of practical activities in terms of their ability to promote language learning in a communicative context. We will also consider how successfully the principles of CLT are applied in published material, and will be drawing on examples from the Result series: Business Result, English Result and Exam Result».
В Центре изучения английского языка подведены результаты конкурсов рисунков и поделок на Хэллоуин. Наш офис оказался переполненным коробочками с тыквами и скелетами, а стены увешаны рисунками самых маленьких участников.
27 сентября в ВГПУ состоялся международный практический семинар по методике преподавания английского языка, организованный фирмой «РЕЛОД-Волгоград», официальным представителем издательства Oxford University Press.
В нашем Центре стало привычным проведение конкурсов, посвященных традиционным английским праздникам. Приближается 31 октября, а значит, Halloween. Приглашаем всех маленьких студентов и их родителей принять участие в конкурсе, посвященному этому празднику.
English Drama Club «Little Ben» приглашает наших маленьких студентов (группы «Cookie and Friends», «Happy House-2», «Happy Street-2») на занятия каждое воскресенье в 15:00. Итогом курса является участие в кукольном сказочном спектакле.
Студенты Центра поздравляют всех преподавателей с их профессиональным праздником!!!
Самые теплые слова, самые лучшие пожелания и все это на английском языке!!!
Tim Herdon (еще один семинар)
ноября
25 октября мы посетили семинар методиста издательства Оксфордского университета - Тима Хердона «What exactly is Communicative Language Teaching?», который проходил в Волгоградском государственном педагогическом университете.
Tim Herdon has twenty-two years of experience in teaching, training, school management and writing teaching materials. For much of his career he has taught English in England, Spain and Japan, working in both private and public education. From 2001 to 2005 he was director of the American School of Valencia, a Nursery to 12th Grade international school. Recently he has worked on CLIL training projects in England, at the Norwich Institute of Language Education (NILE), and in Spain. He is based in Valencia, and now works as a freelance education consultant.
Вот некоторые выдержки из программы:
« What exactly is Communicative Language Teaching?»
(Business Result, English Result and Exam Result)
«For the last three decades the word ‘communicative’ has appeared in a number of guises, in phrases such as ‘Communicative Language Teaching,’ ‘the communicative approach’, ‘a communicative activity’ and ‘a communicative syllabus.’ The word has been used so frequently and so loosely, to describe so many different kinds of learning and teaching events that we may have lost sight of its original meaning.
This seminar will examine what is really meant by the term ‘Communicative Language Teaching.’ We will examine the connection between theory and practice and evaluate a number of practical activities in terms of their ability to promote language learning in a communicative context. We will also consider how successfully the principles of CLT are applied in published material, and will be drawing on examples from the Result series: Business Result, English Result and Exam Result».
Предыдущие новости
декабря
ноября
октября
октября
октября